چگونه یک استراتژی رهبری فکری B2B ایجاد کنیم

در این مطلب خواهید خواند:
رهبری فکری به سادگی اشتراک گذاری چند پست وبلاگ در لینکدین نیست.
وقتی رهبری فکری به صورت استراتژیک انجام شود، شما را به عنوان یک مرجع متخصص معرفی می کند، بهینه سازی موتور جستجوی شما را بهبود می بخشد و در نهایت تقاضا برای محصولات یا خدمات شما ایجاد می کند.
در پست وبلاگ این هفته، به این می پردازیم که رهبری فکری چیست، چرا مفید است و چگونه شروع کنیم.
رهبری فکری چیست؟
به گفته HubSpot، رهبری فکری «تاکتیکی است که بازاریابان محتوا برای ایجاد اعتبار برای خود یا رهبران شرکتشان استفاده میکنند. هدف اصلی رهبری فکری این است که به عنوان یک متخصص شناخته شوید و از آن به عنوان منبعی پیشرو در حوزه خود استفاده کنید.”
رهبران فکری معمولاً افرادی در C-Suite یا رهبری ارشد شرکت شما هستند. آنها با قرار دادن خود به عنوان کارشناسان صنعت، محتوای آموزشی مرتبط با جایگاه خود را به اشتراک می گذارند.
چرا باید از رهبری فکری B2B استقبال کنید؟
رهبری فکری یکی از بهترین راه هایی است که می توانید در صنعت خود اقتدار ایجاد کنید. رهبری فکری قرار نیست در مورد فروش باشد. در عوض، باید بر آموزش، مشاوره و اظهار نظر در مورد روندهای صنعت متمرکز شود. همانطور که خود را به عنوان یک متخصص در زمینه خود معرفی می کنید، مردم با آگاهی از تخصص شما به دنبال محصول یا خدمات شما خواهند بود.
ایجاد محتوای با کیفیت می تواند به شما کمک کند تا در رتبه های موتور جستجو ارتقا پیدا کنید و بر سئوی شما تأثیر مثبت بگذارد. اگر وبلاگنویس مهمان هستید یا در سایتهایی با اعتبار دامنه بالا نشان داده میشوید، پیوندهای بازگشت به وبسایت شما به ایجاد اعتبار با الگوریتم Google کمک میکنند.
در حالی که محتوای رهبری فکری شما نباید بر فروش محصولات یا خدمات شما متمرکز باشد، اما نقش مهمی در فرآیند خرید ایفا می کند. در یک نظرسنجی، ادلمن و لینکدین دریافتند که 54 درصد از خریداران پس از درگیر شدن با محتوای رهبری فکری، محصول یا خدماتی را خریداری میکنند.
چگونه یک استراتژی رهبری فکری مؤثر ایجاد کنیم
1. اهداف خود را شناسایی کنید و رهبر فکر خود را انتخاب کنید
اولین قدم برای رهبری تفکر استراتژیک، تعریف اهداف است. آیا بیشتر روی افزایش آگاهی از برند متمرکز هستید؟ یا بازی طولانی را انجام می دهید و می خواهید لیدها را افزایش دهید؟ شاید هر دو بخشی از هدف شما باشند.
در هر صورت، مهم است که استراتژی خود را با یک هدف روشن در ذهن شروع کنید. بدون هدف، تاکتیک های شما ممکن است منسجم نباشد، و شما می خواهید رهبری فکری، خوب، متفکرانه تر باشد.
اگر در حال حاضر هدف گذاری را با در نظر گرفتن یک رهبر فکری شروع نکرده اید، اکنون زمان انتخاب است. انتخاب شما ممکن است بر اساس این باشد که چه کسی می خواهد این کار را انجام دهد، ظرفیت دارد و قبلاً به عنوان یک متخصص در صنعت دیده می شود. همچنین اگر رهبر فکری از قبل پیروانی داشته باشد کمک می کند.
2. تحقیق و طوفان فکری
مرحله بعدی: تحقیق و جمع آوری ایده. چه کسی در حال حاضر یک رهبر فکری در صنعت شماست؟ آنها چه چیزی را به اشتراک می گذارند، کجا آن را پست می کنند و هر چند وقت یکبار؟
بر اساس یک نظرسنجی توسط Semrush، 91.4٪ از سازمان ها مقاله یا وبلاگ ایجاد می کنند، 44.1٪ ویدیو ایجاد می کنند، 36.2٪ در رویدادها یا وبینارها صحبت می کنند و 33.2٪ مقالات سفید را برای رهبران فکری خود منتشر می کنند.
محتوای دیگری که میتوانید ایجاد کنید شامل پادکستها، فایلهای صوتی، کتابهای الکترونیکی و پاسخگویی به سؤالات در انجمنهای انجمن است. برخی از رهبران فکری خود را با به اشتراک گذاشتن پستها در لینکدین تثبیت میکنند.
هنگامی که رهبران دیگر را شناسایی کردید، به این فکر کنید که چه کاری می توانید حتی بهتر انجام دهید، و شروع به ایده های محتوایی طوفان فکری کنید. شما میخواهید که رهبر فکریتان محتوا را بهصورت مداوم منتشر کند، بنابراین داشتن انبوهی از ایدهها برای انتشار منظم مفید است.
3. ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا
هنگامی که پایه و اساس استراتژی رهبری فکری خود را پایه گذاری کردید، زمان آن رسیده است که ایجاد و به اشتراک گذاری را شروع کنید.
رهبر فکری شرکت شما ممکن است محتوا را ایجاد کند، اما غیرمعمول نیست که تیم بازاریابی شما آن را با رهبر فکری که به عنوان کارشناس موضوع و تایید نهایی کار می کند، ایجاد کند.
برای اشتراکگذاری محتوا، گزینههای زیادی برای انتخاب دارید، از جمله:
- رسانه های اجتماعی رهبر فکر
- رسانه های اجتماعی شرکت
- وبلاگ شرکت
- وبلاگ های مهمان را به نشریات آنلاین معرفی کنید
- انتشار به رسانه
4. نتایج را اندازه گیری کنید
در نهایت، مهمترین مرحله هر کمپین بازاریابی: نتایج خود را اندازه گیری کنید. شما می خواهید مطمئن شوید که با رهبری فکری به هدف خود می رسید. برخی از معیارهایی که می خواهید آنها را پیگیری کنید عبارتند از:
- ترافیک ارگانیک
- ترافیک ارجاعی
- مشارکت در رسانه های اجتماعی
- بک لینک ها
- اقتدار دامنه
- دانلود محتوا
- شرکت کنندگان / مشارکت در وبینار
- منجر می شود
- حراجی
در نظرسنجی رهبری فکری Semrush، 81.4٪ افزایش در ترافیک ارگانیک، 64.9٪ افزایش در تعامل با رسانه های اجتماعی را مشاهده کردند، و 47.6٪ می توانند سرنخ ها و فروش را به استراتژی خود نسبت دهند.
رویکرد ما به رهبری فکری
در Hivehouse Digital، ما به قدرت رهبری فکری برای مشاغل B2B معتقدیم. به همین دلیل است که ما یک بسته ساده و با قیمت ثابت ارائه می دهیم تا به شما کمک کند محتوای رهبری فکری با کیفیت بالا را به طور منظم ایجاد کنید.
روند ما با یک جلسه برای رسیدن به شما و مخاطبان هدف شما آغاز می شود. پس از جلسه اولیه، ما یک طوفان فکری محتوا را دنبال می کنیم که به ما کمک می کند یک تقویم سرمقاله برای 12 ماه آینده بسازیم. با ایجاد تم های ماهانه، ما یک نقشه راه محتوایی ایجاد می کنیم که محتوای رهبری فکری را هدایت می کند.
ما می دانیم که یک مانع بزرگ برای ایجاد یک استراتژی رهبری فکری کمبود زمان است. برای استفاده حداکثری از زمان محدود، نویسنده محتوای ما هر ماه یک بار به مدت 60 تا 90 دقیقه با شما ملاقات می کند. یک مصاحبه را می توان به دو وبلاگ، حداکثر چهار ویدیو یا ادیوگرام و پست های رسانه های اجتماعی تبدیل کرد.
اگر برای ایجاد یک استراتژی رهبری فکری مؤثر به کمک نیاز دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر، یک تماس اکتشافی رایگان با تیم ما ترتیب دهید. از استراتژی گرفته تا تولید محتوا و انتشار، ما به مشتریان خود کمک می کنیم تا اعتبار برند را افزایش دهند. امروز با تیم ما تماس بگیرید تا در مورد اینکه چگونه می توانیم کمک کنیم بیشتر بدانید.