بازاریابی محتوا

نمونه پلن فروش

در این مطلب خواهید خواند:

پلن فروش یک برنامه برنامه ریزی شده و منسجم بر اساس تکنیک ها و استراتژی های بازاریابی و فروش است. در واقع با این طرح فروش، کسب و کارها می توانند تغییرات زیادی داشته باشند. پلن فروش دقیقا توضیح می دهد که چگونه می توانید به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود دست یابید. برای اینکه بتوانید یک پلن فروش برای کسب و کار خود بنویسید، باید مشتریان هدف خود را بشناسید. همچنین برای ارائه محصولات و خدمات خود به مشتریان بر این اساس از استراتژی ها و تاکتیک های خاصی استفاده کنید.

چه کسب و کار سنتی، چه آنلاین یا اینترنتی، همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ باید یک پلن فروش خوب ایجاد کنند. اگر می خواهید یک پلن فروش موثر و کارآمد برای خود ایجاد کنید، باید چند نکته را در نظر بگیرید. داشتن یک پلن فروش برای سال آینده به شما کمک می کند تا به اهداف فروش خاصی برسید و در نتیجه کسب و کار خود را توسعه دهید. اگر همه کارها را در برنامه نویسی به درستی انجام دهید، می تواند به شما کمک کند رویکرد استراتژیک تری برای رشد کسب و کار خود داشته باشید.

نیازی به نوشتن گزارش ۵۰ صفحه ای یا برنامه ریزی برای نوشتن این طرح فروش نیست! شما می توانید یک پلن فروش کوتاه و دقیق برای کسب و کار کوچک خود در چند صفحه کوتاه بنویسید. این مقاله را با مهم ترین نکات برای تهیه بخوانید
شما با طرح فروش آشنا هستید. چهار مرحله کلیدی وجود دارد که می تواند منجر به فروش موفق، حتی برای یک تجارت کوچک شود.

چهار گام اساسی برای نوشتن یک پلن فروش موفق

مرحله اول: اهداف خود را مشخص کنید

به عنوان اولین گام برای نوشتن یک پلن فروش موفق باید در مورد اهداف خود فکر کنید. با تصمیم گیری دقیق و تعیین اهداف مورد نظر خود این مرحله را آغاز کنید. اهداف شما می ‌توانند جزو اهداف درآمدی باشند یا اهداف جزئی برای فروش بیشتر و حتی جزو اهداف کلی تر برای رشد کسب و کار باشند. تعیین کنید که آیا می خواهید وارد بازار جدیدی بشوید یا حتی اگر تصمیم دارید تیم خود را توسعه دهید باز هم در این قسمت آن ها را یادداشت کنید.

نوشته های مشابه

بسیاری از شرکت ‌ها تصمیم می ‌گیرند که در آینده محصولات و خدمات جدیدتری را راه اندازی کنند. به این ترتیب برای داشتن پلن فروش باید اهداف را حتی جزئیات کلی بنویسید. سعی کنید هر چیزی را که به ذهنتان خطور می‌کند یادداشت کنید. پس از پایان کار، تمام اهدافی را که مشخص کرده اید با تیم خود به اشتراک بگذارید و نظریات یا پیشنهادات آنها را بپرسید. برای نوشتن یک پلن فروش خوب، بسیار اهمیت دارد که تمام نظریات مختلف جمع ‌آوری شود.

مرحله دوم: محدوده عملکردی را تعیین کنید

در گام دوم برای تهیه پلن فروش، پس از اینکه اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص کردید، زمان آن رسیده است که محدوده عملکرد خود را نیز تعیین کنید. مشخص کنید که محصولات و خدمات شما در چه حوزه‌ ای است و در چه مناطقی انجام می گیرد. اگر می خواهید به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنید باید این حوزه را توسعه دهید.

نکته ‌ای که در این قسمت برای نوشتن پلن فروش نیاز است اینکه تحقیقات خود را از بازار باید کامل کنید. به طور مثال برای یک خدمت یا محصول خاص شما، چقدر تقاضا در بازار وجود دارد و گزینه های رقابتی شما چه چیزهایی هستند. حتی می‌توانید مشاغل مشابه با فعالیت خود را پیدا کنید و نحوه عملکرد آن‌ ها را بررسی نمایید. زمانی که با تیم کاری خود در این باره گفتگو می کنید، فرصت کافی برای ایده های جدید خواهید داشت و پلن فروش شما به یک پلن حرفه ای و پیشرفته تبدیل می شود.

مرحله سوم: منابع را مشخص کنید و آنها را تامین نمایید

سومین گام در تهیه پلن فروش پس از تعیین اهداف و تحقیق بازار، مشخص کردن منابع و روش ‌های تعیین آنها است. برای اینکه به اهداف نوشته شده دست پیدا کنید باید به تهیه منابعی فکر کنید که برای شما ساده تر است.

به طور مثال برای بخش فروش و گسترش پشتیبانی، نیاز دارید که کارمندان تمام وقت یا نیمه وقت استخدام کنید. آیا می توانید این کار را انجام دهید یا نیاز دارید مالی بیشتری برای حقوق آنها تامین کنید؟ از طرف دیگر شاید نیاز باشد که از کارشناسان فروش یا مدیران فروش و بازاریابی که تجربه کافی در این زمینه را دارند مشاوره بگیرید؛ بنابراین هزینه ای را هم برای مشاوره کسب و کار نیاز دارید. به طور کلی مشخص کنید که برای رسیدن به هر کدام از اهداف به چقدر سرمایه اولیه نیاز دارید.

در این مرحله باید به تجهیزات ابزارها و سیستم ها هم فکر کنید. در یک پلن فروش، مخصوصاً برای توسعه، نیاز به سرمایه‌گذاری برای سیستم ‌های مدیریت ارتباط با مشتری دارید. این سیستم ها را باید از شرکت ‌های فناوری خریداری کنید، بنابراین کسی که می‌خواهد کسب و کار خود را توسعه بدهد باید سرمایه لازم را برای این برنامه نرم ‌افزاری اختصاص دهند. برای تهیه پلن فروش موفق حتماً نیاز است که نیروی با تجربه و متخصص را برای تیم بازاریابی و پشتیبانی مشتری و خدمات مشاوره فروش به کار بگیرید.

مرحله چهارم: شاخص های اصلی عملکردی خود را مشخص کنید

به عنوان چهارمین گام در تهیه پلن فروش موفق، نیاز دارید که شاخص‌های یا معیارهای اصلی را برای سنجش عملکرد خود مشخص کنید. این کار به شما کمک می کند دقیقاً بدانید که آیا برنامه فروش شما درست عمل می کند یا خیر. تعیین معیارهای رشد عملکرد یک شرکت یا بخش فروش در تدوین استراتژی های آینده مفید خواهد بود.

برای شرکت هایی که پلن فروش را برای شروع کسب و کار خود تهیه می کنند صرفاً در نظر گرفتن سه تا پنج شاخص کلیدی کافی است. پس از اینکه در این شاخص‌ها رشد پیدا کردند به مرور زمان می ‌توانند معیارهای دیگری را به آنها اضافه کنند؛ این یعنی یک برنامه توسعه فروش موفق.

برگزاری جلسات منظم با تیم فروش و تبادل نظریات و پیشنهادات بسیار کمک می‌ کند که شاخص ‌های عملکردی یک شرکت در جهت مثبت و تاثیرگذاری بهتر، تغییر داده شوند. این جلسات می ‌تواند جنبه تعاملی یا آموزشی داشته باشد و به عنوان گام مهم در تهیه پلن فروش محسوب می شود.

چگونه بهترین پلن فروش 2021 را طراحی و اجرا کنیم؟

تعیین پلن فروش و برنامه بازاریابی استراتژیک، اقدامات لازم را برای دستیابی به اهداف بازاریابی شما مشخص می کند. برنامه بازاریابی شما نیازی به یک کتابچه راهنمای بزرگ 100 صفحه ای یا پیچیدگی های فوق العاده ندارد!

این برنامه یا پلن فروش می تواند 1 یا 5 صفحه ای باشد. تنها چیزی که اهمیت دارد، این است که شما یک برنامه واضح و عملی داشته باشید که به شما امکان دهد تجارت خود را توسعه دهید. به طور خاص، شما آینده تجارت خود را در چه چیزی می بینید؟ برای تعیین اهداف بازاریابی خود از معیارهای SMART استفاده کنید. به عنوان مثال، بیایید فرض کنید که شما یک فروشگاه آنلاین دارید که لوازم مورد نیاز حیوانات خانگی را در آن می فروشید. فرض کنیم سال گذشته، شما مقدار مشخصی از طریق این فروشگاه به درآمد رسیده اید. با توجه به این میزان درآمد، میتوانید استراتژی های ذیل را برای

پلن فروش
سال آینده خود در نظر بگیرید.

  • درآمد کسب و کار خود را تا 50٪ افزایش دهید.
  • برای افزایش درآمد و بازدید از سایت اینترنتی خود تلاش کنید.

تلاش های فعلی بازاریابی خود را تجزیه و تحلیل کنید!

هنگامی که اهداف را مشخص کردید، باید تلاش های فعلی بازاریابی خود را ارزیابی کنید، تجزیه و تحلیل پلن فروش شما، نکته مهمی است که نباید از آن به سادگی عبور کنید. به طور خاص، شما باید این موضوع را تحلیل کنید که چه استراتژی می تواند “موثر” و چه استراتژی “غیر موثر” باشد؟ بهترین راه برای تعیین این موضوع، جستجوی اطلاعات ویژه کسب و کار شماست.

با تجزیه و تحلیل توسط ابزارهایی مانند Google Analytics می توان در کوتاه ترین زمان ممکن به این نکته دست یافت که کدام کانال های بازاریابی بیشترین درآمد ممکن را دارند. سپس، ممکن است تصمیم بگیریم که کمپین های بازاریابی با عملکرد بالا را در برنامه بازاریابی جدید خود بگنجانیم تا نتایج بهتری را کسب کنیم. تجزیه و تحلیل تلاش های بازاریابی رقبا، یکی دیگر از مواردی است که باید آن را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهید. زیرا اگر بزرگترین رقبای شما برای مدت طولانی کاری را انجام می دهند، احتمال این امر وجود دارد که آن تکنیک “تاثیرگذار” است.

لازم نیست آنچه را که آنها انجام می دهند عینا “کپی” کنید، یا عینا ایده ها و استراتژی های آن ها را مورد استفاده قرار دهید. اما دانستن این اطلاعات ممکن است یک الگوی الهام بخش برای شما باشد. البته فراموش نکنید که بدون شناخت واقعی بازار خود، نمی توانید پلن فروش مناسبی را طراحی کنید.

از آنجا که بازاریابی در واقع انتقال ارزش یک محصول یا خدمات به “مشتری هدف” است، اگر در انتخاب مشتری یا گروه هدف خود اشتباه کنید، شکست خواهید خورد. دقیقا مانند زمانی که در تلاش برای بازاریابی غذا سگ، صاحبان گربه را به عنوان مشتریان هدف خود در نظر بگیرید.

شما می توانید تولیدکننده بهترین انواع غذای سگ در جهان باشید، اما اگر بخواهید این غذا را به افرادی که گربه دارند بفروشید، موفق نخواهید شد. بعلاوه، باید این نکته را در نظر داشته باشید که تنها هدف شما فروش این غذا به صاحبان سگ یا صاحبان گربه ها نیست، شما باید اهدافی مهمتر را در نظر بگیرید.

استراتژی بازاریابی و پلن فروش خود را دقیقا تعریف کنید!

در هر صورت، شما به یک تصویر کاملاً واضح از بازار یا پلن فروش خود نیاز دارید. باید مطمئن شوید که درک روشنی از بازار خود دارید، این کار را برای شروع و افزایش قدرت تجارت خود انجام دهید. به این ترتیب می توانید استراتژی خود را طراحی کنید.

هنگامی که درک درستی از بازار خود به دست آوردید، می توانید شروع به ایجاد استراتژی بازاریابی کنید. توجه داشته باشید که پیاده سازی تمامی استراتژی های موثر برای یک بازاریابی موفق، ضروری است. اصلی ترین عناصر بازاریابی، محصول، قیمت گذاری، تبلیغات و تعیین نحوه فروش (آنلاین، آفلاین) است.

شما باید ارزش محصول، طراحی محصول، بسته بندی محصول و مارک تجاری خود را به روشنی مشخص کنید. در نهایت، شما باید مطمئن شوید که در حال ساخت چیزی هستید که مردم واقعاً می خواهند آن را بخرند و نه فقط این که تمایل به خرید آن داشته باشند. چرا که به سادگی با نمایش این موضوع می توانید پلن فروش را به دیگران نمایش دهید. به یاد داشته باشید، بهترین کسب و کار یا حتی بهترین محصول نیست که برنده می شود. این، بهترین روش بازاریابی است که در نهایت برنده را مشخص می کند. برای موفق شدن در این مسیر، ارزش پیشنهادی محصول شما باید بیش از حدانتظار مشتریان در بازارها باشد.

باید درباره قیمت گذاری فکر کنید، که به قیمت خرده یا عمده فروشی محصول یا خدمات شما اشاره دارد. اطمینان از اینکه بازار یا خریداران تمایل به پرداخت قیمت تعریف شده محصولات یا خدمات شما دارند، بسیار ضروری است. به نوعی این ارزش محصول شما است که در این موضوع تاثیرگذار خواهد بود. انتخاب پلتفرمی مناسب برای فروش محصولات چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این باید تجربه ای لذت بخش را برای مشتریان شما فراهم کند تا بتوانند از خرید خود احساس رضایت داشته باشند.

پیام بازاریابی خود را مشخص کنید!

وقتی کانال های بازاریابی خود را انتخاب کردید، وقت آن است که روی پیام رسانی و انتقال نوع خدمات یا محصولات به مشتریان که در واقع آخرین پلن فروش شما است، تلاش کنید. اگر پیام رسانی شما واقعا بد باشد، هیچ بازخوردی برای شما به همراه نخواهد داشت. متأسفانه، در فضای پر سر و صدا امروز، ذهن مردم روزانه با تبلیغات زیادی بمباران می شود، به طوری که بسیاری از افراد کاملاً نسبت به آن بی حس می شوند. به همین دلیل نحوه پیام رسانی شما در انتقال هدف مورد نظر، بسیار اهمیت دارد.

پلن فروش مویرگی به چه معناست؟

ایجاد یک کمپین بازاریابی که “ویروسی می شود” هدف هر بازاریابی موفق و اصولی است. عبارت “ویروسی می شود” به معنای آن است که تبلیغات و هر چیزی که منتشر می شود توسط مخاطبان به صورت مویرگی یا همان ویروسی، به سرعت منتقل شده و به اشتراک گذاشته می شود. جالب آن است که بدانید برای اینکه در این کمپین ها موفق تر باشید به پلن فروش مویرگی نیاز دارید. راز ایجاد کمپینی که خیلی سریع، “ویروسی می شود” واقعاً چیست؟ …. پاسخ، شاید اندکی، پیچیده است.

در حقیقت، تقریباً غیرممکن است که پیش بینی کنید چه کمپین هایی ویروسی می شوند و کدام یک در این راه، شکست می خورند! با این اوصاف، مراحلی وجود دارد که می توانید برای افزایش احتمال ویروسی شدن کمپین خود انجام دهید. اگر می خواهید یک کمپین بازاریابی ویروسی بسازید، در این مطلب می توانید نکاتی را بیاموزید که به شما کمک می کنند بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

نکاتی مهم در طراحی یک پلن فروش مویرگی حرفه ای

  • تبلیغات خود را بصری کنید!

تبلیغاتی که به صورت ویروسی منتشر می شوند، مواردی هستند که از نظر بصری، بسیار جذاب هستند. افزودن فیلم یا تصاویر به کمپین تبلیغاتی خود، یکی از اولین کارهایی است که باید برای ایجاد یک کمپین بازاریابی ویروسی انجام دهید. این مورد را در اولویت برنامه ریزی در نگارش پلن فروش مویرگی قرار دهید. حتی اگر اکثر پیام های شما مبتنی بر متن است، یک تصویر جذاب پیدا کنید یا یک فیلم جذاب بسازید تا با آن همراه شود.

هنگام انتخاب جلوه های بصری، ابتدا مطمئن شوید که با نام تجاری شما مطابقت دارد. هرگز در فیلم تهیه و تصویری که می خواهید منتشر کنید، نشانه ای را وارد نکنید که به هیچ وجه به برند شما ربط ندارد؛ که در این صورت ممکن است اعتبار شما به خطر بیوفتد. در پلن فروش مویرگی، شما باید مطمئن شوید که تصاویر، قابل انتشار به صورت مویرگی هستند. آنها را جذاب، آموزنده یا شگفت انگیزتر کنید. تبلیغات شما هر چه بیشتر هیجان انگیز باشد، احتمال بیشتری برای به اشتراک گذاشته شدن مورد وجود دارد.

  • برای انتشار پیام ها، برنامه ریزی کنید!

ممکن است برخی از نتایج حاصل از پلن فروش مویرگی، تصادفی باشند، اما اکثر آنها با دقت، برنامه ریزی شده اند. شما نمی توانید آنقدر دقیق برنامه ریزی کنید که مطمئن شوید تبلیغاتتان به صورت مویرگی منتشر می شوند، اما باید اطمینان حاصل کنید که پیام شما واضح و شفاف است. برای ویدیوی خود یک اسکریپت دقیق تهیه کنید یا یک برنامه دقیق برای اینفوگرافیک خود تنظیم نمایید؛ همه این توضیحات کمک می کنند تا پیام نهایی شما به وضوح توسط مخاطبان دریافت شود.

  • احساسات را درگیر کارتان کنید!

زمانی می توان گفت که پلن فروش مویرگی شما به نتیجه رسیده است که بتواند به اندازه کافی، احساسات مردم را درگیر خود کند. اغلب متون یا رسانه هایی که تولید می کنید معمولی و جذاب هستند، اما می توانند احساساتی نیز باشند. هنگام برنامه ریزی برای کمپین و نوشتن پلن فروش مویرگی، اطمینان حاصل کنید که یک احساس عاطفی در کار شما وجود دارد.

این بدان معنا نیست که پست ها یا فیلم های آموزشی نمی توانند به صورت مویرگی منتشر شوند، اما متأسفانه، اطلاعات به تنهایی کافی نیستند. شما باید فرد را با احساسات، درگیر کنید. بر اساس ترس ها، امیدها، رویاها یا شوخ طبعی آنها، عمل کنید و مطمئن باشید که فعالیت شما بسیار دیده خواهد شد. این یعنی به سرعت به اشتراک گذاشته می شود.

  • مخاطبان خود را بشناسید!

همانطور که محرک های احساسی را برای پلن فروش مویرگی در نظر می گیرید، اطمینان حاصل کنید که عوامل محرک، مخاطبان شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

  • مشتریان از شما چه می خواهند؟
  • آیا آنها به دنبال سرگرمی هستند؟
  • آیا آنها می خواهند آگاه و زیرک جلوه داده شوند؟
  • و …..

اگر بتوانید این عوامل محرک را شناسایی کرده و در محتوای خود استفاده کنید، بسیار موثرتر خواهد بود. به یاد داشته باشید مخاطبان شما یکسان نیستند. پلن فروش مویرگی باید مخاطبان زیادی را درگیر یک محصول کند.

  • کمپین را ساده تر نگه دارید!

فعالیت شما برای تبلیغات، چندان پیچیده نیست. یک فیلم کوتاه، یک اینفوگرافیک ساده یا یک مقاله مختصر، به احتمال زیاد در پلن فروش مویرگی وجود دارد و بهترین نتیجه را حاصل می کند. در تبلیغات و نوشته های خود به دو یا سه پیام اصلی بازاریابی، پایبند باشید. هنگامی که مخاطبان خود را از طریق کمپین بازاریابی ویروسی، توسعه دادید، می توانید اطلاعات مستقیم دیگری به آنها بدهید که مستقیماً آنها را به سمت شما بر می گرداند.

  • کمپین را بر اساس پلن فروش مویرگی، راه اندازی کنید!

برنامه ریزی برای کمپین بازاریابی ویروسی، در راستای پلن فروش مویرگی، اولین قدم است. هنگامی که برنامه ریزی انجام شد، باید آن را به درستی راه اندازی کنید. برای راه اندازی کمپین بازاریابی ویروسی، با شناخت مخاطبان خود شروع کنید.

چه زمانی، مشتریان شما آنلاین هستند و از سایت ها یا رسانه های اجتماعی بازدید می کنند؟

هر آنچه در نظر دارید را در سایت های بازاریابی پخش کنید و دنبال کنندگان خود را به اشتراک گذاری تشویق کنید. اگر ویدئو، مقاله یا تصویر چیزی را در بین مخاطبان شما بهتر نمایان کند، شما می توانید به صورت ویروسی یا مویرگی به میلیون ها نفر معرفی شوید.

نمونه پلن فروش

” نمونه پلن فروش” به برنامه یا قالب تنظیم شده ای گفته می شود که برای تدوین و تنظیم استراتژی های فروش در تیم فروش یک شرکت به کار می رود. پلن فروش به توسعه فروش، توسعه بازار و رسیدن به اهداف تیم فروش بسیار کمک می کند.

آیا برنامه فروش خاصی در ذهن دارید؟ کارآفرینان، مدیران فروش و مدیران ارشد فروش، همه از نوشتن برنامه های فروش (نمونه پلن فروش)، چه برای شغل، بخش یا تیم خود، سود می برند. قبل از رسیدن به اهداف اصلی خود باید بدانید که به چه سمتی حرکت می کنید، و از آنجا باید استراتژی ها و تاکتیک هایی را برای انجام آن به کار ببرید. تمام این اطلاعات را می توان در یک نمونه پلن فروش گنجاند. در ادامه مطلب، مواردی را اشاره کرده ایم که به شما کمک می کنند بهتر بدانید چگونه می توانید یک طرح فروش مناسب برای سازمان خود تهیه کنید و روی کاغذ بنویسید.

برنامه فروش چیست؟

یک طرح فروش یا نمونه پلن فروش، برنامه ای است که اهداف، تاکتیک های پیشرفته، مخاطبان هدف و موانع احتمالی شما را مشخص می کند. پلن فروش، مانند یک طرح تجاری سنتی است اما به طور خاص بر روی استراتژی فروش شما متمرکز است. یک طرح تجاری، اهداف شما را مشخص می کند و یک برنامه فروش، دقیقاً نحوه تحقق آن را شرح می دهد. برنامه های نوشته شده در پلن فروش اغلب شامل اطلاعاتی در مورد مشتریان هدف در یک کسب و کار خاص، اهداف درآمد، ساختار تیم و استراتژی ها و منابع لازم برای دستیابی به اهداف آن است.

یک برنامه فروش دقیق و کاربردی (=نوشته شده در نمونه پلن فروش) باید موارد زیر را دنبال کند:

  • اهداف شرکت خود را به تیم فروش اعلام کنید.
  • یک جهت حرکت استراتژیکی برای تیم فروش خود فراهم کنید.
  • قش ها و مسئولیت های تیم فروش و رهبران خود را مشخص کنید.
  • مسیر پیشرفت تیم فروش خود را در رسیدن به اهداف سازمانی کنترل کنید.

مراحل برنامه ریزی فروش در نمونه پلن فروش

یک نکته را باید بخاطر بسپارید و آن، این است که برنامه ریزی فروش فقط شامل ایجاد یک سند برنامه فروش نیست؛ برای اینکه آن سند، بیش از چیزی باشد که بلااستفاده باقی می ماند، وجود یک استراتژی سطح بالا لازم است؛ برای این کار، مراحل زیر را می توانید دنبال کنید:

  • داده های فروش در سال قبل را جمع آوری کرده و تغییرات و مراحل را جستجو کنید.
  • هدف خود را مشخص کنید و اهداف فروش را متناسب با اهداف درآمدی ایجاد کنید.
  • معیارهایی را برای سنجش موفقیت تعیین کنید.
  • وضعیت فعلی خود را ارزیابی کنید؛ از جمله نقاط ضعفی که به عنوان مانع عمل محسوب می شوند و نقاط قوتی که به شما کمک می کنند.
  • پیش بینی فروش را براساس روند تقاضا و تاریخچه ای از داده ها شروع کنید.
  • کمبودهایی را که باید برای دستیابی به اهداف خود جبران کنید، بشناسید.
  • ابتکارات جدیدی را براساس فرصت هایی که ممکن است در سال های گذشته از آن استفاده کرده بوده اید، ایجاد کنید.
  • بخش هایی که نتایج شما را تحت تأثیر قرار می دهند، مانند بازاریابی، درگیر کنید.
  • موارد عملی را براساس ظرفیت مشخص کنید.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که برنامه ریزی فروش نباید با ایجاد نمونه پلن فروش به پایان برسد. شما می خواهید هر سال، این روند را تکرار کنید تا برتری فروش سازمان خود را حفظ کنید.

در نمونه پلن فروش چه چیزهایی نوشته می شود؟

آماده نوشتن برنامه پلن فروش برای شرکت خود هستید؟ نمونه پلن فروش معمول شامل بخش های زیر است:

  • مشتری های بازار هدف را هدف قرار دهید: شرکت شما قصد دارد محصولات و خدمات خود را به آنها ارائه دهد.
  • اهداف درآمدی: تیم شما در هر دوره چه میزان درآمد دارد.
  • استراتژی ها و تاکتیک ها: اقدامات خاصی که تیم شما برای رسیدن به اهداف درآمدی انجام می دهد.
  • قیمت گذاری و تبلیغات: قیمت های پیشنهادی شما و هر برنامه تبلیغاتی که می تواند مشتری را جذب کند.
  • ارسال کالا و تاریخچه ای از بازخورد مشتری: تاریخ های مهم برای تحویل کالا را مشخص کنید و افرادی را که مسئول تکمیل آنها هستند، فهرست کنید.
  • ساختار تیم: چه کسانی در تیم شما است و چه نقشی دارد.
  • منابع: ابزاری که تیم شما برای دستیابی به اهداف درآمدی از آنها استفاده می کنند.
  • شرایط بازار: شامل اطلاعات مناسب در مورد صنعت شما و فضای رقابتی.

چگونه یک برنامه فروش بنویسیم؟

  • مأموریت و پیشینه
  • اعضای تیم
  • شناسایی و درج بازار هدف
  • ابزارها، نرم افزارها و منابع
  • تثبیت موقعیت
  • استراتژی بازاریابی
  • استراتژی پیش بینی عملکرد فروش
  • اجرای برنامه عملیاتی
  • تعیین اهداف
  • بودجه

سازماندهی استراتژی ها و اهداف شما با یک برنامه فروش، پایبندی شما به اهداف تعیین شده را هم برای شما و هم برای تیم فروش شما آسان می کند. یک نمونه پلن فروش، شامل یک بخش هدف ها است که قبل از قسمت عناوینی مانند تولید و تقاضا، پیاده سازی و اندازه گیری و ارزیابی آمده است. نمونه پلن فروش، فرصت زیادی را برای ایجاد یک برنامه مشخص، فراهم می کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا