نحوه استفاده صحیح از عبارات کلیدی فوکوس در وردپرس (راهنمای مبتدیان)

در این مطلب خواهید خواند:
آیا نمی دانید چگونه از عبارت کلیدی تمرکز در وردپرس برای بهبود سئو به درستی استفاده کنید؟
عبارت کلیدی تمرکز موضوع اصلی یک قطعه خاص از محتوا است. این عبارت یا کلمه کلیدی است که فکر می کنید کاربران برای یافتن آن اطلاعات خاص در موتورهای جستجو تایپ می کنند.
در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه از عبارت کلیدی تمرکز در وردپرس برای بهبود محتوای خود و افزایش رتبه سئو به درستی استفاده کنید.
Focus Keyphrase در وردپرس چیست؟
فوکوس عبارت کلیدی کلمه کلیدی است که می خواهید برای آن در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید.
این بخش مهمی از بهترین شیوه های سئو وردپرس است و هر صاحب وب سایت باید آن را در فرآیند تولید محتوای خود اعمال کند.
به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن مقاله ای در مورد آن بودید بهترین کافی شاپ ها در شهر نیویورک، سپس عبارت کلیدی تمرکز شما می تواند باشد بهترین کافی شاپ ها در شهر نیویورک.
همچنین می توانید از انواع عبارت کلیدی استفاده کنید. مثلا، “کافی شاپ ها در نیویورک” جمی تواند جایگزین خوبی برای رتبه بندی باشد.
هنگامی که یک عبارت کلیدی تمرکز را در ذهن دارید، می توانید روی آن موضوع خاص تمرکز کنید و آن را جامع تر کنید تا پست وبلاگ خود را برای سئو بهبود بخشید.
همه افزونه های برتر سئو وردپرس می توانند به شما کمک کنند هنگام نوشتن یک پست یا صفحه، یک عبارت کلیدی تمرکز کنید.
به عنوان مثال، All in One SEO به شما امکان می دهد به راحتی یک عبارت کلیدی فوکوس را برای هر پست، صفحه، محصول و انواع پست سفارشی تنظیم کنید. سپس این افزونه امتیاز TruSEO را با پیشنهاداتی برای بهبود محتوای شما نشان می دهد.

به طور مشابه، Yoast SEO همچنین دارای ویژگی Focus Keyphrase است که به شما کمک می کند محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید.

نحوه استفاده صحیح از عبارت کلیدی فوکوس در وردپرس
برای این آموزش، ما از All in One SEO برای وردپرس استفاده خواهیم کرد که بهترین افزونه سئو وردپرس در بازار است. بیش از 3 میلیون وب سایت از آن استفاده می کنند، و این افزونه ای است که ما در اینجا در روشا وب استفاده می کنیم.
با این گفته، مفهوم اصلی یکسان است و این آموزش برای هر افزونه سئو دیگری که از ویژگی عبارت کلیدی فوکوس پشتیبانی میکند، کار میکند.
یکی از مزایای استفاده از All in One SEO برای وردپرس این است که از عبارات کلیدی چندگانه فوکوس پشتیبانی می کند.
به علاوه، شما همچنین یک ادغام رایگان Semrush دریافت میکنید که به شما کمک میکند ایدههای کلیدواژه اضافی را باز کنید تا محتوای خود را جامعتر کنید.
ابتدا باید افزونه All in One SEO for WordPress را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.
توجه داشته باشید: همچنین یک نسخه رایگان از پلاگین AIOSEO موجود است که می توانید از آن نیز استفاده کنید، اما به خاطر اسکرین شات ها، ما از نسخه Pro استفاده می کنیم.
پس از فعال سازی، افزونه جادوگر راه اندازی را راه اندازی می کند که به شما در راه اندازی افزونه کمک می کند.

اگر به کمک نیاز دارید، آموزش ما را در مورد نحوه صحیح نصب و راه اندازی SEO All in One برای وردپرس ببینید.
تنظیم فوکوس عبارت کلیدی در وردپرس
پس از راهاندازی، میتوانید یک پست یا صفحه وبلاگ جدید اضافه کنید یا یک صفحه موجود را ویرایش کنید.
در صفحه ویرایش پست، به بخش تنظیمات AIOSEO بروید. از اینجا، گزینه تنظیم عبارت کلیدی فوکوس برای آن پست یا صفحه خاص را خواهید یافت.

به سادگی عبارت کلیدی فوکوس خود را وارد کرده و روی دکمه Add Focus Keyphrase کلیک کنید.
به محض تنظیم یک عبارت کلیدی تمرکز، All in One SEO محتوای شما را برای آن عبارت کلیدی خاص تجزیه و تحلیل می کند و به شما امتیازی را نشان می دهد.

بهبود محتوای خود برای عبارات کلیدی فوکوس
All in One SEO امتیازی را پس از تنظیم کلمه کلیدی تمرکز خود با نکات عملی برای بهبود محتوای خود برای آن عبارت کلیدی خاص نشان می دهد.
به عنوان مثال، در تصویر بالا، افزونه به ما می گوید که عبارت کلیدی تمرکز را در عنوان سئو قرار دهیم.
پیروی از همه توصیه ها به عبارت کلیدی تمرکز شما امتیاز عالی می دهد.

بیایید این توصیه ها را تجزیه کنیم تا هنگام نوشتن محتوای خود آنها را در نظر داشته باشید.
1. عبارت کلیدی را در عنوان SEO متمرکز کنید
این افزونه توصیه می کند که عبارت کلیدی تمرکز اصلی خود را در عنوان SEO اضافه کنید.
به طور پیش فرض، All in One SEO از عنوان پست شما در عنوان SEO استفاده می کند. این بدان معناست که اگر از کلمه کلیدی تمرکز در عنوان پست استفاده کرده اید، عنوان سئو به طور خودکار شامل آن می شود.
شما همچنین می توانید انتخاب کنید که یک عنوان سئوی سفارشی داشته باشید و به صورت دستی آن را در تنظیمات AIOSEO برای آن پست خاص ویرایش کنید.

2. تمرکز عبارت کلیدی در توضیحات متا
توضیحات متا توضیحات کوتاه SEO برای آن محتوای خاص است. به طور پیش فرض، افزونه آن را از گزیده پست انتخاب می کند.
با این حال، توصیه میکنیم برای بهترین نتیجه، یک متا توضیحات بیش از 160 کاراکتر را به صورت دستی بنویسید. به این ترتیب می توانید به طور خلاقانه از عبارت کلیدی تمرکز خود در توضیحات متا استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر، نگاهی به راهنمای ما در مورد عنوان SEO، توضیحات متا و کلمات کلیدی بیندازید.
3. تمرکز بر طول عبارات کلیدی
All in One SEO توصیه می کند از یک عبارت کلیدی تمرکز بیش از چهار کلمه استفاده نکنید. با این حال، اگر احساس می کنید که می توانید از آن به درستی در محتوای خود استفاده کنید، می توانید از عبارت کلیدی فوکوس طولانی تری استفاده کنید.
4. عبارت کلیدی را در URL متمرکز کنید
وردپرس از ساختارهای URL دوستانه SEO پشتیبانی می کند، که به شما امکان می دهد از URL های معنی دار برای پست ها و صفحات خود استفاده کنید.
این URL معمولاً به طور خودکار از عنوان پست شما ایجاد می شود. اگر از عبارت کلیدی تمرکز خود در عنوان پست خود استفاده کرده اید، در URL نیز گنجانده می شود.
با این حال، میتوانید به صورت دستی URL را در بخش پیوند ثابت در ستون تنظیمات پست ویرایش کنید.

5. تمرکز عبارت کلیدی در مقدمه
افزودن کلمه کلیدی تمرکز خود در بخش مقدمه مقاله خود برای اهداف سئو بسیار توصیه می شود.
بخش مقدمه اولین جمله یا پاراگراف مقاله شما است. در صورت امکان، سعی کنید هر چه زودتر از کلمه کلیدی تمرکز استفاده کنید.

6. عبارات کلیدی را در عناوین فرعی متمرکز کنید
عنوان های فرعی برای خوانایی بیشتر محتوای شما ضروری هستند. به همین دلیل است که موتورهای جستجو آنها را مهم می دانند.
استفاده از عبارت کلیدی تمرکز در یک عنوان فرعی وزن بیشتری به آن اضافه می کند.

7. عبارت کلیدی را در ویژگی های جایگزین تصویر متمرکز کنید
سئوی تصویر می تواند به رتبه بالاتر محتوای شما در موتورهای جستجو کمک کند، زیرا تصاویر نقش مهمی در بهبود تجربه کاربر و همچنین SEO دارند.
ویژگی alt یک متا تگ است که تصویری را برای کاربران کم بینا، ماشین خوان ها و موتورهای جستجو توصیف می کند.

مطمئن شوید که از کلمه کلیدی تمرکز خود حداقل یک بار در ویژگی alt برای همه تصاویر داخل مقاله خود استفاده می کنید.
استفاده از تمام نکات ذکر شده در بالا برای کلمه کلیدی تمرکز اصلی، امتیاز عبارات کلیدی فوکوس عالی را به شما می دهد.
استفاده از عبارات کلیدی چندگانه در وردپرس
موتورهای جستجو معمولاً به دنبال منابع کامل تری برای نمایش در نتایج جستجو می گردند تا مطمئن شوند که جستجوگران اطلاعاتی را که جستجو می کنند به دست می آورند. به همین دلیل است که پستهای طولانیتر وبلاگ معمولاً رتبه بهتری دارند.
شما می توانید با تلاش برای پوشش دادن تمام اطلاعات لازم و تغییرات عبارت کلیدی که کاربر ممکن است به دنبال آن باشد، محتوای خود را کامل تر کنید.
به عنوان مثال، کاربرانی که به دنبال بهترین کافی شاپ ها در نیویورک هستند، ممکن است به دنبال کافی شاپ های معروف در بروکلین نیز باشند.
All in One SEO برای وردپرس به شما امکان می دهد محتوای خود را برای عبارات کلیدی چندگانه بهینه کنید.
بعد از اینکه محتوای خود را برای عبارت کلیدی اولیه بهینه کردید، می توانید کلمات کلیدی بیشتری را در قسمت «عبارات کلیدی اضافی» اضافه کنید.

All in One SEO برای وردپرس به ازای هر عبارت کلیدی اضافی که اضافه می کنید، امتیازی را نشان می دهد.
همچنین توصیه های بیشتری برای هر عبارت کلیدی نشان می دهد.

اکنون، درک این نکته مهم است که گاهی اوقات ممکن است نتوانید یک عبارت کلیدی ثانویه را در توضیحات متا، مقدمه یا عنوان پست وارد کنید.
تجربه کاربری را فدای سئو نکنید و فقط در صورتی این پیشنهادها را اعمال کنید که بتوانید این کار را بدون تأثیر بر خوانایی و تجربه کاربر انجام دهید.
ایده های عبارات کلیدی تمرکز بیشتری پیدا کنید
اکنون وقتی نوبت به ایدههای کلیدواژه میرسد، اغلب مبتدیان برای حدس زدن اینکه کاربران ممکن است به دنبال چه چیزی باشند، به غریزه خود تکیه میکنند.
با این حال، زمانی که میتوانید دادههای واقعی را دریافت کنید، لازم نیست از کار حدس زدن استفاده کنید.
All in One SEO برای وردپرس با ادغام داخلی با Semrush ارائه می شود تا ایده های کلیدی اضافی را درست در ویرایشگر پست به شما ارائه دهد. Semrush جامع ترین ابزار SEO در بازار است که به شما کمک می کند تا بینش های هوشمند را با داده های واقعی پیدا کنید.
به سادگی هنگام نوشتن یک پست، بر روی دکمه Get Additional Keyphrases در تنظیمات AIOSEO کلیک کنید.

این یک جادوگر بازشو راه اندازی می کند که در آن می توانید به حساب Semrush خود وارد شوید یا برای یک حساب Semrush رایگان جدید ثبت نام کنید.
توجه داشته باشید: اگر میخواهید نسخه حرفهای را امتحان کنید، میتوانید از کد کوپن انحصاری Semrush ما برای دریافت یک آزمایش 30 روزه رایگان استفاده کنید.

پس از آن، از شما خواسته می شود که به AIOSEO اجازه دهید تا به حساب Semrush خود متصل شود.
برای ادامه روی دکمه تایید کلیک کنید.

خودشه!
هنگامی که سایت شما به حساب Semrush شما متصل شد، افزونه پنجره بازشو را می بندد و ایده های اضافی برای کلمات کلیدی را واکشی می کند.

لیستی از عبارات کلیدی را با نمودار حجم و روند خواهید دید. در حالت ایدهآل، میخواهید عبارات کلیدی را با حجم جستجوی بیشتر و روند رو به رشد اضافه کنید.
به سادگی روی دکمه «افزودن عبارت کلیدی» کلیک کنید تا یک عبارت کلیدی را انتخاب کنید و All in One SEO امتیاز عبارت کلیدی را بلافاصله نشان می دهد.

نکته: مهم این است که ابتدا باید برای انسان ها بنویسید. از تغییر بی مورد محتوای خود صرفاً برای اضافه کردن عبارات کلیدی اضافی خودداری کنید.
امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه استفاده صحیح از عبارت کلیدی تمرکز در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد چگونگی بهبود نرخ کلیک ارگانیک خود برای دریافت ترافیک رایگان بیشتر از موتورهای جستجو، و مقایسه ما با بهترین ابزارهای ردیابی رتبه SEO که می توانید برای مشاهده عملکرد وب سایت خود استفاده کنید، ببینید.
اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفا در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدئویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک
پست نحوه استفاده صحیح از عبارت کلیدی فوکوس در وردپرس (راهنمای مبتدیان) اولین بار در روشا وب ظاهر شد.