دانلود نمونه برنامه فروش رایگان
برای نوشتن برنامه فروش از این قالب رایگان استفاده کنید.

در این مطلب خواهید خواند:
یک برنامه فروش، استراتژی ها، اهداف، ابزارها، فرآیندها و معیارهای لازم برای رسیدن به اهداف فروش کسب وکارتان را مشخص می کند. برای ایجاد یک برنامه فروش، ابتدا باید هدف کسب و کار خود را بدانید، مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند و فرآیند فروش از ابتدا تا انتها چگونه به نظر می رسد. الگوی برنامه فروش رایگان ما را دانلود کنید و این 10 مرحله را دنبال کنید تا یاد بگیرید چگونه یک برنامه فروش برای رسیدن به اهداف درآمدی شرکت خود ایجاد کنید.
نمونه برنامه فروش رایگان
برنامه های فروش نیازی به طولانی بودن ندارند، اما نیاز به تفکر و تحقیق در مورد کسب و کار، مشتریان و فرآیند فروش شما دارند. ما الگویی ایجاد کرده ایم که تمام اطلاعاتی را که برای ایجاد اهداف و استراتژی های فروش برای شرکتتان نیاز دارید، مشخص می کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ مرحله ای را فراموش نمی کنید. نمونه برنامه فروش رایگان ما را دانلود کنید.
پس از دانلود قالب، می توانید آن را برای کسب و کار خود سفارشی کنید یا با استفاده از 10 مرحله زیر، برنامه فروش خود را از ابتدا ایجاد کنید.
1. بیانیه ماموریت خود را تنظیم کنید
بیانیه ماموریتی که به طور خلاصه دلیل فعالیت شما در تجارت را بیان می کند باید بخشی از برنامه فروش شما باشد. این باید شامل یک نمای کلی از آنچه که محصولات یا خدمات کسب و کار شما شامل می شود و به پیشنهاد فروش منحصر به فرد برند شما اشاره کند. به عنوان مثال، شما صرفاً نمی گویید “ما به مشتریان بیمه نامه ارائه می دهیم.” درعوض، می توانید آن را اینگونه تعریف کنید: «ما راه حل های مدیریت ریسک مالی مقرون به صرفه را به مشتریان ارائه می دهیم».
قبل از ایجاد یک بیانیه ماموریت، درک کامل پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود ضروری است. این به شما امکان می دهد بفهمید که چرا با رقبای صنعت خود متفاوت هستید. همچنین به شما کمک می کند تا تعیین کنید که پیشنهاد منحصر به فرد شما چگونه برای یک بازار خاص مناسب است.
به عنوان مثال، با استفاده از همان مثال بیمه بالا، ممکن است متوجه شوید که بازارهای خاصی بر اساس آن پیشنهاد فروش راحت تر به فروش می رسند. بنابراین، می توانید بیانیه ماموریت خود را با گفتن «ما راه حل های مدیریت ریسک مالی مقرون به صرفه و مقرون به صرفه به کسب وکارهای نوپا ارائه می دهیم» محدود کنید.
2. اهداف فروش را تعیین کنید
وقتی در بیانیه ماموریت خلاصه کردید که چرا در تجارت هستید، شروع به تعیین اهداف فروش کنید. به طور معمول، اهداف شامل یک سال است، اما ممکن است شامل پیش بینی های سه یا پنج ساله نیز باشد.
در اینجا چند گزینه برای نحوه تعیین اهداف درآمد فروش برای کسب و کار شما وجود دارد:
- مقدار فروش را تعیین کنید:
ممکن است برای یک هدف فروش مقدار خاصی را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است تعیین کنید که 200000 دلار یک هدف فروش معقول بر اساس فروش قبلی و توانایی شرکت شما برای ایجاد تجارت جدید است. - سودآوری مطلوب:
برای تعیین هدف فروش بر اساس میزان سودی که می خواهید کسب وکارتان به آن دست پیدا کند، ابتدا باید کل هزینه های پیش بینی شده را برای دوره زمانی تعیین شده محاسبه کنید تا نقطه سربه سر را پیدا کنید. از آنجا، می توانید محاسبه کنید که تیم شما چقدر باید درآمد داشته باشد تا حاشیه سود مشخصی کسب کند. به عنوان مثال، اگر انتظار می رود هزینه های عملیاتی سالانه 100000 دلار باشد و شما می خواهید 30 درصد سود داشته باشید، هدف فروش شما 130000 دلار است. - پیش بینی فروش پیش بینی شده:
بر اساس یک استاندارد صنعتی یا تخمین هایی که با اجرای پیش بینی فروش به آن دست یافته اید، ممکن است دریابید که بهتر است از پیش بینی فروش پیش بینی شده به عنوان هدف فروش خود استفاده کنید.
نکته حرفه ای:
زمانی که شما مدل پیش بینی فروش مناسبی ندارید، پیش بینی فروش می تواند چالش برانگیز باشد. الگوهای پیش بینی فروش رایگان ما به شما این امکان را می دهد که پیش بینی های فروش ساده، بلندمدت، مبتنی بر بودجه، چند محصولی، مبتنی بر اشتراک و ماه به ماه را برای کسب وکار خود ایجاد کنید.
نمونه الگوی پیش بینی فروش پنج ساله (منبع: Fit Small Business)
اهداف فروش باید هم درآمد کسب و کار جدید و هم فروش مشتریان فعلی یا تکراری را منعکس کند. سپس، همچنین باید اهداف فروش خاصی را اضافه کنید که فعالیت های فروش را شناسایی و اولویت بندی کنند که تیم شما برای رسیدن به اهداف فروش باید انجام دهد. این یک روش عینی برای اندازه گیری موفقیت در رسیدن به اهداف در همه سطوح ایجاد می کند: سازمانی، بخش فروش، تیمی و نماینده فروش فردی، که بخشی ضروری از مدیریت فروش است .
به عنوان مثال، شما می توانید یک هدف درآمد کلی 200000 دلار در سال دوم و 300000 دلار در سال سوم داشته باشید. سپس می توانید هدفی مانند بیان اینکه می خواهید درآمد کسب وکارتان از مشتریان فعلی 15 درصد در سال سوم رشد کند، اضافه کنید. این را می توان به راحتی با ارزیابی درصد درآمد شما از مشتریان فعلی در سال سوم نسبت به سال دوم اندازه گیری کرد.
3. مشتری ایده آل خود را تعیین کنید
تعیین مشتری ایده آل یا بازار هدف مرحله بعدی برنامه فروش شماست. ممکن است زمانی که بیانیه ماموریت خود را تدوین کردید، انجام شده باشد، اما همچنین زمانی که اهداف فروش خود را تعیین کردید و کشف کردید که بازار شما برای رسیدن به آنها چقدر باید گسترده باشد. توصیف مشتری ایده آل خود به شما کمک می کند که به چه کسی بفروشید و رویکرد فروش خود را تعیین کنید.
یکی از راه های ایجاد مشتری ایده آل خود، ایجاد یک سری پروفایل های منحصر به فرد مشتری است. هر نمایه جمعیت شناسی، رفتارها، علایق، موقعیت های شغلی و اطلاعات جغرافیایی را در مورد یکی از انواع خریداران ایده آل شما مشخص می کند. بر اساس پروفایل های مشتری خود، می توانید استراتژی های بازاریابی و تبلیغات هدفمند موثرتری را برای تولید سرنخ و پرورش آنها ایجاد کنید تا سرنخ ها را در فرآیند فروش به طور کارآمدتر منتقل کنید و معاملات بیشتری را ببندید.
4. استراتژی ها و تاکتیک های فروش را توسعه دهید
یک استراتژی فروش توضیح می دهد که چگونه قصد دارید از رقبای خود بفروشید و به اهداف فروش خود برسید. استراتژی های فروش، تاکتیک های دقیق و ویژه ای را تعریف می کنند که شما و تیمتان برای دنبال کردن آن استراتژی ها از آن استفاده می کنید، مانند استفاده از تبلیغات گوگل، تماس سرد، و کمپین های بازاریابی ایمیلی قطره ای به عنوان بخشی از استراتژی تولید سرنخ. استراتژی های موجود بسته به منابع شرکت شما، مجموعه مهارت ها، عملیات فروش و ارائه محصول یا خدمات متفاوت است.
استراتژی ها و تاکتیک ها باید برای مشتریان ایده آل شما بر اساس علایق منحصر به فرد، رفتارها و بهترین راه های ارتباط با آنها شخصی سازی شود. به عنوان مثال، اگر نمایه مشتری نشان می دهد که خریدار ایده آل شما معمولاً فقط بر اساس ارجاعات قابل اعتماد خرید می کند، می توانید یک استراتژی ارجاع را اجرا کنید که مشوق هایی را به عنوان تاکتیکی برای ایجاد ارجاع بیشتر از مشتریان ارائه می دهد.
به علاوه، استراتژی های فروش متفاوتی برای به دست آوردن کسب وکار جدید در مقابل حفظ مشتریان فعلی مورد نیاز است. به عنوان مثال، هنگام فروش به مشتریان فعلی، استراتژی شما می تواند شامل تاکتیک های فروش متقابل باشد که در آن محصولات اضافی بر اساس خریدهای قبلی توصیه می شود. تاکتیک های کوتاه مدت برای فروش متقابل می تواند این باشد که نمایندگان خدمات مشتری را ملزم به ارسال 30 ایمیل در هفته برای توصیه یک محصول مکمل به مشتریان فعلی کند.
بنابراین، برای یک استراتژی تجاری جدید، نمایندگان فروش ممکن است در هنگام استفاده از تماس سرد به عنوان یک تاکتیک، به روش های فروش احساسی تکیه کنند . به جای ویژگی های محصول، اسکریپت های تماس سرد برای برانگیختن احساساتی طراحی می شوند که منجر به تصمیم گیری برای خرید می شود. تاکتیک ها می توانند منعکس کننده هدف داشتن 15 تماس سرد در هفته با استفاده از اسکریپت هایی باشند که با داستانی در مورد اینکه خرید چه احساسی در مشتری ایجاد می کند یا احساس شخصی به دلیل نخریدن محصول باز می شود.
نکته حرفه ای:
اطمینان از اینکه استراتژی های شما به درستی اجرا می شوند، مستلزم رهبری عالی فروش و محیطی سالم برای نمایندگان فروش است. راهنمای ما برای ایجاد فرهنگ فروش مثبت به شما نشان می دهد که چگونه محیطی ایجاد کنید که رضایت شغلی بالا و پایین را افزایش دهد. گردش مالی کارکنان و سودآوری
5. ابزار فروش را پیاده سازی کنید
برنامه فروش شما باید به نرم افزار، سخت افزار و موادی که برای مدیریت عملیات فروش استفاده می کنید اشاره کند و هر یک از اعضای تیم را کارآمدتر کند. یکی از قابل توجه ترین ابزارهایی که باید شامل شود، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است که تیم شما برای سازماندهی اطلاعات تماس، ساده کردن وظایف فروش، و تسهیل ارتباط با مشتریان و سرنخ ها استفاده می کند.
به عنوان مثال، HubSpot سازماندهی اطلاعات در مورد سرنخ ها، مخاطبین و فرصت های معامله را آسان می کند. به علاوه، از نمایه سرنخ HubSpot، می توانید با تماس، ارسال ایمیل، یا برنامه ریزی قرار، مکالمه ای را با آن مخاطب آغاز کنید.

CRM ها همچنین برای نظارت و گزارش پیشرفت فروش استفاده می شوند. به عنوان مثال، بسیاری از آنها داشبوردها و عملکردهایی مانند هشدارها دارند که تشخیص اینکه تیم شما در کجا ممکن است عملکرد ضعیفی داشته باشد یا اینکه کدام سرنخ ها به احتمال زیاد تبدیل می شوند را آسان می کند (و باید روی آنها تمرکز کرد). اطلاعات فروش مانند معاملات بسته شده، درآمد ایجاد شده و سرنخ های ایجاد شده را می توان در یک گزارش مفصل ارائه کرد .
این نوع بینش ها را می توان در داشبورد سیستم CRM نیز نشان داد . Pipedrive نمونه ای از CRM است که دارای داشبورد قابل تنظیمی است که هم اطلاعات فعالیت مانند ایمیل های ارسال شده، دریافت شده و کارهای برجسته را نمایش می دهد و هم داده های مبتنی بر عملکرد مانند معاملات از دست رفته یا میانگین ارزش معاملات برنده را نمایش می دهد.

سایر ابزارهای فعال سازی فروش که می توانند تیم فروش شما را مؤثرتر کنند عبارتند از: سیستم های تلفن صوتی از طریق پروتکل اینترنت (VoIP)، پلت فرم های تولید سرنخ، ابزارهای کمپین ایمیل، پلت فرم های ایجاد محتوا و نرم افزار اتوماسیون وظایف. برخی از این ابزارها را می توان در نرم افزار CRM یا از طریق یکپارچه سازی CRM و برنامه های کاربردی مستقل یافت.
علاوه بر ابزارهای فناوری، باید از الگوهای فروش و بازاریابی برای ساده سازی طرح های توسعه استفاده کرد. به عنوان مثال، الگوهای ایمیل فروش از پیش ساخته شده مبتنی بر سناریو ، به فروشندگان اجازه می دهد تا ایمیلی از قبل برای موقعیت خاص خود ایجاد کنند.
ایجاد و ذخیره الگوهای پیشنهادی کسب و کار در CRM شما همچنین فرآیند تهیه تماس و تولید پروپوزال را ساده می کند. به این ترتیب، هر زمان که مشتری گفت که می خواهد یک پیشنهاد دریافت کند یا شما به درخواست پیشنهاد پاسخ می دهید، از قبل یک الگوی قابل تنظیم آماده دارید.
نکته حرفه ای:
اسکریپت های تماس سرد مؤثر که نمایندگان فروش می توانند به عنوان راهنما در هنگام برقراری تماس با سرنخ های جدید استفاده کنند، ابزار فروش فوق العاده ای برای گنجاندن در برنامه فروش شما است. شروع به استفاده از راهنمای ما برای نوشتن یک اسکریپت تماس سرد کنید ، که شامل مثال ها و الگوهای اسکریپت تماس سرد رایگان است.
6. قیف فروش خود را توسعه دهید
راه اندازی یک قیف فروش در برنامه فروش به شما امکان می دهد مراحل سفر مشتری از آگاهی از کسب و کار خود تا خرید از آن را تجسم کنید. با ایجاد و درک وضعیت های مختلف سرنخ های خود، می توانید پیشرفت را دنبال کنید و تعیین کنید که چقدر در تبدیل سرنخ ها به مراحل بعدی در قیف مؤثر هستید.
همچنین استفاده از قیف فروش با نرخ تبدیل، تنظیم استراتژی ها و تاکتیک های فروش خود را بر اساس میزان تأثیرگذاری شما در دریافت سرنخ از طریق قیف آسان تر می کند. به عنوان مثال، فرض کنید شما 100 سرنخ در مرحله آگاهی از قیف دارید. شما تصمیم می گیرید با 50 نفر از آنها تماس بگیرید و برای 50 نفر دیگر یک ایمیل فروش بنویسید تا با راه اندازی نمایش محصول، سرنخ ها را واجد شرایط کنید.
پس از هر کمپین، متوجه می شوید که می توانید هفت مورد از سرنخ هایی را که به صورت سرد نامیده می شدند و تنها دو نفر از سرنخ هایی را که ایمیل ارسال کرده بودید، واجد شرایط کنید. بر اساس این نرخ های تبدیل قیفی 14% (7/50) از تماس سرد و 4% (2/50) از ارسال ایمیل، احتمالاً تاکتیک های خود را طوری تنظیم می کنید که به جای ارسال ایمیل، روی تماس بیشتر تمرکز کنید.
آیا برای ایجاد یک قیف فروش برای کسب و کار خود به کمک نیاز دارید؟
راهنمای ما برای ایجاد یک قیف فروش ، فرآیند ایجاد قیف فروش را به صورت گام به گام نشان می دهد و قالب های رایگان و نمونه های خاص را ارائه می دهد.
7. خط لوله فروش خود را ایجاد کنید
هنگامی که مراحل قیف فروش فرآیند فروش شما مشخص شد، مراحل خط لوله فروش را توسعه دهید . در این مراحل، فعالیت های فروش تیم شما برای جابجایی سرنخ ها از طریق قیف است. به عنوان مثال، برای اینکه از مرحله قیف فروش آگاهی از برند به نشان دادن علاقه به یادگیری بیشتر در مورد یکی از خدماتی که کسب و کارتان ارائه می دهد، هدایت شوید، یکی از فعالیت های خط لوله فروش می تواند تنظیم یک قرار ملاقات نمایشی یا ارائه از طریق یک تماس سرد باشد.
افزودن خط لوله فروش خود به برنامه فروش ضروری است زیرا تمام فعالیت هایی را که نمایندگان فروش شما برای بستن قرارداد فروش باید انجام دهند را تشریح می کند. سیستم های CRM مانند Freshsales به شما امکان می دهند مراحل خط لوله را برای هر سرنخ یا معامله در رکورد سرنخ ایجاد و ردیابی کنید.

فهرست کردن هر مرحله خط لوله همچنین به شما کمک می کند تا ابزارها و منابع مورد نیاز برای انجام فعالیت های هر مرحله را شناسایی کنید. برای مثال، اگر از تماس های تلفنی برای برقراری ارتباط با یک محصول یا معرفی یک محصول به سرنخ استفاده می کنید، می توانید اسکریپت های تماس فروش خروجی را برای استفاده تیم خود ایجاد کنید.
پس از تماس اولیه تلفنی، می توانید از ایمیل برای پیگیری پس از تماس و سپس پرورش سرنخ ها در طول فرآیند فروش استفاده کنید. به عنوان بخشی از پیگیری خود، می خواهید یک الگوی ایمیل پیگیری فروش را ایجاد و خودکار کنید تا آنها را به مرحله خط لوله بعدی برسانید.
هم قیف فروش، که نشان می دهد سرنخ در کجای فرآیند فروش قرار دارد، و هم خط لوله فروش، که فعالیت های مورد نیاز برای انتقال سرنخ ها به مرحله بعدی در قیف فروش را فهرست می کند، باید در برنامه فروش شما هنگام تعریف مراحل تکرارپذیر مورد نیاز برای فروش استفاده شود. ایجاد سرنخ و بستن معاملات مقاله ما را بررسی کنید تا بیاموزید که چگونه یک فرآیند فروش برنده را با بینش هایی در مورد ایجاد یک فرآیند فروش و اندازه گیری موفقیت آن ایجاد کنید.
8. نقش ها و مسئولیت ها را تعیین کنید
صرف نظر از اندازه کسب و کار یا عملیات فروش شما، برنامه فروش شما باید شامل نقش و مسئولیت هر فرد در تیم فروش باشد. هر نقش باید یک نام داشته باشد، مثلاً فردی که نماینده توسعه فروش (SDR) است، و خلاصه ای از مسئولیت های آنها، مانند “SDR مسئول تنظیم قرارهای فروش با استفاده از فعالیت های فهرست شده در خط لوله فروش است.”
اندازه گیری عملکرد هر موقعیت فروش از طریق شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) ساده است. KPI های خاصی باید برای اندازه گیری عملکرد برای هر نقش استفاده شود و باید در یک برنامه فروش گنجانده شود. در زیر نمونه هایی از KPI وجود دارد که می توانند توسط نقش فروش و مسئولیت مربوطه استفاده شوند:
-
نماینده توسعه فروش:
مسئول معرفی محصولات و خدمات، واجد شرایط بودن سرنخ ها و تعیین قرار ملاقات برای مدیر اجرایی حساب است. عملکرد با تماس های برقرار شده، ایمیل های ارسال شده و قرار ملاقات های ایجاد شده اندازه گیری می شود. -
مجری حساب:
مسئول پرورش سرنخ های واجد شرایط، ارائه پیشنهادات فروش ، ارسال قیمت ها و بستن معاملات است. عملکرد با پیشنهادهای ارسال شده، میانگین زمان در مرحله بررسی پیشنهاد، معاملات بسته و نرخ بسته شدن معامله اندازه گیری می شود. -
نماینده خدمات مشتری:
مسئول مدیریت نیازهای مشتری، رسیدگی به صورتحساب و مدیریت بلیط های خدمات با کمک به مشتریان است. عملکرد با رضایت مشتری، نرخ های نگهداری و کل بلیط های حل شده سنجیده می شود. -
مدیر فروش:
مسئول کل عملیات فروش یا تیم فروش برای یک منطقه خاص یا خط محصول/خدمت است. عملکرد با میزان رضایت شغلی نمایندگان فروش، نرخ تبدیل خط لوله و قیف، بسته شدن معاملات فروش تیم و رشد درآمد تیم اندازه گیری می شود.
در حین تعیین نقش در برنامه فروش خود، قلمرو یک نماینده فروش می تواند بر اساس جغرافیا، صنعت، اندازه معامله بالقوه یا خط محصول/خدمت باشد و تخصص بیشتری برای نتایج بهتر ایجاد کند. فرآیند شش مرحله ای ما در مورد مدیریت مناسب منطقه فروش ، منبعی عالی برای تقسیم بندی، ایجاد و تخصیص مناطق فروش است.
این بخش از برنامه فروش همچنین نقطه اصلی برای تعیین سهمیه های فروش جداگانه برای هر نماینده یا تیمی است که برای رسیدن به اهداف فروش سازمانی شما مورد نیاز است. سهمیه های فروش باید یک KPI خاص برای آن نقش فروش باشد و بر اساس تجربه، سطح مهارت و منابع برای آن فرد یا تیم و همچنین اهداف و اهداف سازمانی، بخش و تیم تنظیم شود.
9. بودجه فروش خود را تنظیم کنید
آخرین بخش از برنامه فروش، بودجه عملیات فروش شما خواهد بود. باید حقوق، کمیسیون، هزینه های سفر و هزینه هر ابزار نرم افزاری یا ارائه دهندگان خدماتی را که برای کمک به فروش و بازاریابی استفاده می شود، محاسبه کند. در حالی که اینها به معنای برآورد هستند، باید تحقیق و بررسی لازم برای جلوگیری از اشتباهات مالی انجام شود.
یکی از راه های تنظیم بودجه فروش، به ویژه برای ابزارها و خدمات نرم افزاری که ممکن است به آن ها علاقه داشته باشید، ایجاد و صدور یک درخواست برای پیشنهاد (RFP) است. صدور یک RFP به شما امکان می دهد خلاصه ای از نیازهای خود را برای درخواست پیشنهادات در مورد راه حل های بالقوه پست کنید. علاوه بر ارائه برآوردهای دقیق بودجه از انواع فروشندگان و پیمانکاران واجد شرایط، ممکن است به شما در کشف گزینه های مقرون به صرفه یا با عملکرد بالا که قبلاً از آنها بی اطلاع بودید نیز کمک کند.
10. نظارت بر پیشرفت و تنظیم بر اساس آن
هنگامی که برنامه فروش در حال حرکت است، پیشرفت آن را برای انجام هر گونه تنظیمات مورد نیاز نظارت کنید. به عنوان مثال، در حالی که عملیات فروش شما در حال اجرا است، ممکن است متوجه شوید که برخی از تاکتیک های فروش بسیار بهتر از حد انتظار عمل می کنند و بالعکس. برنامه فروش شما باید برای استفاده بیشتر از آن تاکتیک و همچنین هرگونه ابزار فروش جدید مرتبط با آن تاکتیک، تغییرات بودجه، نقش های جدید اضافه شده به تیم فروش و احتمالاً حتی یک هدف فروش جدید را در نظر بگیرد.
همانطور که در مثال قبلی، اگر متوجه شدید که تماس سرد به طور قابل توجهی موثرتر از ارسال ایمیل است، روش ایمیل را به نفع تماس سرد کاهش داده یا کنار می گذارید. همچنین می توانید روی ابزارهای فروش سرمایه گذاری کنید که مخصوصاً برای تماس های سرد مفید هستند، مانند شماره گیری برق با استفاده از سیستم تلفن VoIP، یا کارکنان بیشتری را برای برقراری تماس استخدام کنید، که همه اینها بخشی از برنامه فروش به روز شما خواهند بود.
نکته حرفه ای
: توانایی تمرکز بر روی تصویر بزرگ با ایجاد، اجرا و تنظیم یک برنامه فروش یکی از حیاتی ترین ویژگی های یک رهبر فروش موثر است. برای اطلاعات بیشتر درباره معنای رهبر فروش بودن و چگونگی تبدیل شدن به آن، راهنمای نهایی ما برای رهبری فروش را بررسی کنید.
خط پایین
در حالی که هر کسب و کاری می تواند یک هدف فروش جسورانه تعیین کند، ایجاد یک برنامه فروش نشان می دهد که تیم شما چگونه به آنها دست خواهد یافت. با پیروی از بهترین شیوه ها و فرآیند 10 مرحله ای که در بالا ذکر شد، برنامه فروش شما تعریف می کند که فرآیند فروش شما چگونه خواهد بود، پایه هایی را برای مسئولیت پذیری تعیین می کند، و استراتژی ها و تاکتیک های بهینه و همچنین ابزارهای مورد نیاز برای کارآمد کردن تیم شما را شناسایی می کند. ممکن است.