برند شما باید در کدام کانال های رسانه های اجتماعی حضور داشته باشد؟

در این مطلب خواهید خواند:
بخش بزرگی از موفقیت در بازاریابی دیجیتال یافتن کانال های مناسب برای تبلیغ نام تجاری شما است. اما با وجود سیستم عامل های رسانه های اجتماعی متعدد ، چگونه شرکت شما می تواند چنین تصمیم بزرگی بگیرد؟
یافتن کانال مناسب برای اعلام کالاها و خدمات شما مستلزم یک استراتژی کمتر از هر چیز دیگری است.
در این راهنما می فهمید که چرا داشتن پروفایل رسانه های اجتماعی برای کسب و کار شما بسیار مهم است. علاوه بر این ، شما از ابتدا خواهید آموخت که چگونه گزینه های مناسب را انتخاب کنید و چگونه هر کس می تواند شما را در مسیر درست قرار دهد. اماده ای؟
در پایان این مقاله خواهید فهمید:
- چرا یک برند به حضور در رسانه های اجتماعی نیاز دارد؟
- چگونه می توان یک استراتژی رسانه اجتماعی ایجاد کرد؟
- کدام کانال های رسانه های اجتماعی باید مارک شما باشند؟
برای یافتن پاسخ به ادامه مطلب بروید!
چرا یک برند به حضور در رسانه های اجتماعی نیاز دارد؟
آیا کسب و کار من نیاز به حضور در رسانه های اجتماعی دارد؟
در این دوره باید فکر کرد که همه سازمانها به طریقی به هم متصل هستند و حداقل یک کانال رسانه های اجتماعی برای دسترسی به مشتریان خود دارند.
با این حال ، شما باور نمی کنید که چند بار سوالی که در بالا پیشنهاد کردیم از بازاریابان پرسیده می شود.
تا زمان نگارش این مقاله ، همین سوال توسط میلیون ها نفر مطرح شده است ، و بیش از 425 میلیون نتیجه گوگل در تلاش برای پاسخگویی به آن است.
برای ورود مستقیم به اصل مطلب: بله ، همینطور است. هر شرکتی که می خواهد رقابت پذیری را در بازار فعلی حفظ کند ، باید انتظار داشته باشد که در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشد و به آن پایبند باشد. و ما می توانیم آن را با اعداد ثابت کنیم.
اگر برند شما هنوز در رسانه های اجتماعی حضور نداشته باشد ، ممکن است مشتریان زیادی را از دست بدهد.
بر اساس آمار Oberlo’s Social Media 2020 ، حدود 45 درصد از مردم جهان در شبکه های اجتماعی هستند.
این بدان معنی است که این کانال ها بهترین راه برای دسترسی به حدود 3.5 میلیارد نفر در سراسر جهان است.
اما اینها تنها آمارهای مربوط به هنگام تعیین اینکه آیا نام تجاری شما باید در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشد ، نیستند.
شرکت ها از پیوستن به فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر و سایر سیستم عامل های دیگر سود بیشتری خواهند برد.
- آیا می خواهید به مشتریان جوان دست پیدا کنید؟ رسانه های اجتماعی محل این کار است. 90.4 درصد از هزاران نفر روزانه حداقل از یک کانال رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.
- نسل های قدیمی تر ، مانند Boomers و Gen X نیز در رسانه های اجتماعی یافت می شوند ، اما در تعداد بسیار کمتری (48.2٪ در مورد Boomers و 77.5٪ در نسل X).
- طبق همان مطالعه ، اکثر کاربران حداقل 3 ساعت در روز را در شبکه های اجتماعی صرف می کنند و 54 درصد از این کانال ها برای تحقیق در مورد محصولات و خدماتی که قصد خرید دارند استفاده می کنند.
- تجربه خوب مشتری یکی دیگر از اهداف شرکتهایی است که وارد کانالهای رسانه های اجتماعی می شوند. و قطعاً جواب می دهد ، مانند 71 درصد از مصرف کنندگانی که با مارک آنلاین تعامل مثبت داشته اند ، این شرکت را به خانواده و دوستان خود گزارش می دهند.
چگونه می توان یک استراتژی رسانه اجتماعی ایجاد کرد؟
همانطور که می بینید ، ایجاد حضور در رسانه های اجتماعی برای شرکت شما مزایای زیادی دارد. اما چگونه می توانید این کار را به طور م doثر انجام دهید؟
آنچه شما به دنبال آن هستید نحوه ایجاد استراتژی رسانه های اجتماعی است. در مباحث زیر ، ما به شما نحوه ارتباط موفقیت آمیز با مخاطبان خود را به صورت آنلاین و کشف بسترهایی که بیشترین استفاده را از آنها می کنند را آموزش خواهیم داد.
1. بررسی کنید مخاطبان شما کجا هستند
اولین قدم برای کسب جایگاه در رسانه های اجتماعی این است که دریابید مخاطبان شما کجا هستند.
همانطور که احتمالاً می دانید ، هر بستر رسانه های اجتماعی به نوع مخاطب و محتوا توجه می کند ، و شما باید در ساخت استراتژی خود این را در نظر بگیرید.
توییتر بیشتر بر اخبار و رویدادهای جاری تمرکز دارد ، در حالی که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی و بصری است ، پر از فیلم ، عکس و توصیف.
یک استراتژی رسانه های اجتماعی همچنین می تواند شامل مواردی باشد که برای مخاطبان خود در هر یک از این سیستم عامل ها ارسال می کنید متفاوت خواهد بود – که بسیار عالی است!
اگر در حال حاضر در رسانه های اجتماعی حضور ندارید ، ممکن است بخواهید از جاهایی شروع کنید که مشتریان شما قبلاً حضور دارند. این امر به شما این اهرم را می دهد که مخاطبی را پیدا کنید که نه تنها به محصولات شما علاقه مند است بلکه به آنچه مارک شما باید بگوید علاقه مند است.
بنابراین ، درباره شخصیت خریدار ، عادات خود تحقیق کنید و بهترین بسترها را برای عضویت تعریف کنید.
نحوه استفاده آنها از اینترنت را بیاموزید و از این دانش به نفع خود استفاده کنید!
2. رقبای خود را دنبال کنید
در حالی که نگاه به پایگاه مشتریان شما راه خوبی برای شناختن آنها و نوع محتوایی است که آنها در کانال های رسانه های اجتماعی مصرف می کنند ، توجه دقیق به رقبا تنها راه برجسته شدن است.
حداقل یکی از رقبای اصلی شما در رسانه های اجتماعی حضور دارد و باید بدانید که آنها برای ایجاد استراتژی شما با آن چه می کنند.
حضور ، پست ها و مخاطبان را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید مصرف کنندگان آنها چه چیزی را به تعامل معنی دار در این سیستم عامل ها سوق می دهد و چگونه می توانید استراتژی رسانه های اجتماعی خود را بهبود بخشید.
ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تلاش های خود را با سایر مارک ها مقایسه کنید ، مانند Sprout Social ، Social Blade و SimilarWeb.
3. درک کنید که ترافیک شما از کجا می آید
آیا اخیراً به مراجعی که برند شما در Google Analytics دارد ، نگاه کرده اید؟
به احتمال زیاد کسی در حال خواندن یک پست در وبلاگ شما است زیرا یک دوست یا همکار آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته است.
خبر خوب این است دانستن اینکه این ترافیک از کجا ناشی می شود می تواند تصمیم برای پیوستن به یک پلت فرم معین را آگاه کند.
احتمالاً کانالهایی که بیشترین بازدیدکننده را برای شما به ارمغان می آورند ، همانهایی هستند که محتوای انحصاری به میزان زیادی به مکالمه افزوده است. آنها را در استراتژی خود برای بهترین نتایج ترجیح دهید!
4. خارج از چارچوب رسانه های اجتماعی فکر کنید
در واقع ، داشتن یک پروفایل در شبکه های اجتماعی برجسته ارزش دارد – و ما در مبحث بعدی این موضوع را گسترش می دهیم.
اما هنگام ایجاد یک استراتژی ، شرکت شما با خیال راحت خارج از چارچوب فکر می کند و روی پلتفرم هایی که توسط رقبا استفاده نمی شود شرط می بندد.
به عنوان مثال تصور کنید که شما دارای تختخواب و صبحانه محلی در یک شهر کوچک هستید.
در حالی که فیس بوک ، اینستاگرام و Pinterest ممکن است به اشتراک گذاری عکس ها ، پست ها و نکاتی در مورد چگونگی لذت بردن از بازدید از تختخواب و خواب کمک کنند مکان هایی مانند سایت های طاقچه که واقعاً از نظر محتوای شما برجسته هستند.
بسیاری از بسترهای رسانه های اجتماعی ، آزمایشی از نوع خدمات شما ارائه می دهند ، مانند TripAdvisor.
شما باید از این ابزارها برای صحبت با مخاطبان خود درست مانند استفاده از خدمات عالی دیگر استفاده کنید.
همچنین گوش دادن به تمجیدها و شکایات آنها برای ارائه حضور در شبکه های اجتماعی که در واقع بر تصمیم گیری بین مصرف کنندگان تأثیر می گذارد ، بسیار مهم است.
کدام کانال های رسانه های اجتماعی باید مارک شما باشند؟
اکنون که چالش ها و فرصت های اصلی در ایجاد حضور در رسانه های اجتماعی خود را می دانید ، زمان آن رسیده است که کانال هایی را پیدا کنید که در آن برند شما می تواند برتری داشته باشد و هر کدام چه را به میز می آورد.
قبل از ایجاد نمایه ، به آنچه که هر یک از این پلتفرم ها می توانند برای تجارت شما انجام دهند توجه کافی داشته باشید.
فیس بوک
فیس بوک بزرگترین کانال رسانه های اجتماعی روی کره زمین است و یافتن برندی که در آن نیست بسیار مشکل است.
فیس بوک با مخاطبان عظیمی که دارد به کمک ابزارهای تبلیغاتی دیجیتالی قدرتمندی که به شما کمک می کند دقیقاً مشتریانی را که بدنبال آنها هستید به دست آورید ، حساب می کند.
اینستاگرام
اینستاگرام ، که در سال 2012 توسط فیس بوک خریداری شد ، فاصله زیادی با تبدیل شدن به یک برنامه کاربردی برای زیبا جلوه دادن عکس های تلفن زشت تا تبدیل شدن به یک ابزار قدرتمند رسانه های اجتماعی دارد.
امروزه این پلتفرم مخاطبان خاص خود را دارد و یک مدل تجاری بازاریابی بر آن تأثیر می گذارد.
پخش مستقیم و محتوای زمان واقعی از نام تجاری شما بهترین راه برای استفاده از این ابزار است و باید آن را در فهرست رسانه های اجتماعی خود قرار دهید.
یوتیوب
آیا می دانید بینندگان یوتیوب روزانه بیش از یک میلیارد ساعت ویدئو تماشا می کنند؟
داشتن نمایه در این سایت می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند ، حتی در مقایسه با تبلیغات تلویزیونی سنتی.
آموزشها ، آموزشها و فیلمهای طولانی با محتوای آموزنده بسیار بهتر از سایر پلتفرمهای ویدیویی در YouTube کار می کند.
توییتر
توییتر سایتی است برای آنچه در حال حاضر در حال رخ دادن است. بنابراین ، اگر نام تجاری شما می خواهد مشتریان نزدیک خود را حفظ کند – و به محض بروز مشکل با آنها تماس بگیرید – این بهترین کانالی است که می توانید بر آن تکیه کنید.
یک نمایه توییتر می تواند تعامل با مشتریان را بسیار آسان تر از سایر رسانه های اجتماعی کند و تلاش کند تا شهرت خود را در زمینه خدمات رسانی عالی به مشتریان در این بستر به دست آورد.
لینکدین
LinkedIn همچنین مکانی عالی برای تبلیغ کسب و کار شما است ، به ویژه اگر مخاطبان مورد نظر شما B2B باشند.
محتوای طولانی مانند پست های وبلاگ به خوبی روی پلتفرمی کار می کند که برای ایجاد ارتباط بین افراد با تفکر تجاری طراحی شده است.
Reddit به عنوان صفحه اصلی اینترنت شناخته می شود و صفحه اصلی آن دارای پیوندهای محبوب است که به موضوعات مکالمه در سایر بسترهای رسانه های اجتماعی تبدیل می شود.
گنجاندن آن در استراتژی بازاریابی شما باعث می شود دید بیشتری از محتوای شما و دسترسی به جوامع تخصصی که معمولاً در هر پلتفرم دیگر غیرفعال هستند ، تضمین شود.
نکته آخر اینکه ما نمی توانیم این پست را بدون صحبت در مورد Pinterest به پایان برسانیم. این کانال رسانه های اجتماعی در بین جوامع طاقدار – مانند DIY و علاقه مندان به مد بسیار محبوب است.
اگر سعی می کنید مخاطبی متناسب با این لایحه را جلب کنید ، قطعاً باید در بین پلتفرم هایی که استفاده می کنید باشد.
همانطور که می بینید ، تشخیص اینکه برند شما در کدام شبکه های اجتماعی باید حضور داشته باشد ، به خودی خود یک چالش است. اما با استراتژی مناسب ، شرکت شما می تواند در تبدیل مخاطبان رسانه های اجتماعی خود به مشتری بسیار موفق باشد.
امیدواریم این راهنما به شما کمک کند بفهمید که برند شما دقیقاً در کجا باید آنلاین قرار گیرد.
آماده اید تا حضور خود را در این کانال های رسانه های اجتماعی آغاز کنید؟ نحوه استفاده سایر شرکت ها از ویدئو در رسانه های اجتماعی را بیاموزید به نفع آنها قبل از شروع!
ارسال کنید مارک شما برای حضور در چه شبکه های اجتماعی نیاز دارد؟ اولین بار در روشا وب ظاهر شد.