بازاریابی محتوا

ایده های برتر B2B نسل پیشرو برای سال 2022

ایجاد سرنخ یکی از مهم ترین بخش های استراتژی بازاریابی B2B برای ایجاد خط لوله فروش سالم و افزایش درآمد است. طبق نظرسنجی HubSpot، تولید سرنخ دومین چالش بزرگی است که بازاریابان در سال 2022 با آن مواجه هستند. با تغییر قوانین حفظ حریم خصوصی، کانال های بازاریابی جدید و رقابت رو به رشد، دانستن اینکه روی چه چیزی باید تمرکز کنید دشوار است. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، ما شما را در اختیار داریم. تاکتیک های برتر تولید سرنخ B2B ما برای سال 2022 را بیاموزید.

Lead Generation چیست؟

قبل از صحبت در مورد تاکتیک‌های برتر تولید سرنخ که باید از آنها استفاده کنید، دقیقاً چه مواردی وجود دارد است تولید سرب؟

تولید سرنخ یک فعالیت بازاریابی است که مشتریان بالقوه را با هدف تبدیل آنها به مشتری به سمت کسب و کار شما جذب می کند. راه‌های بی‌پایانی برای ایجاد سرنخ وجود دارد، و بهترین نتیجه به کسب‌وکار شما بستگی دارد.

برای کسب و کارهای B2B، تولید سرنخ به ویژه زمانی مهم است که خدمات یا محصولات معمولاً دوره تبدیل طولانی تری داشته باشند و به سرنخ های آموزشی نیاز داشته باشند. همچنین با واجد شرایط بودن سرنخ ها از قبل، در وقت تیم فروش شما صرفه جویی می کند.

تاکتیک های برتر B2B نسل پیشرو چیست؟

پیشنهادات محتوای دردار

پیشنهادات محتوای دروازه ای یکی از رایج ترین اشکال بازاریابی محتوا و تاکتیک های تولید سرنخ B2B است. در ازای اطلاعات تماس سرنخ، شما چیزی مانند کتاب الکترونیکی، کاغذ سفید یا راهنما را در ازای اطلاعات تماس سرنخ ارائه می دهید. هنگامی که سرنخ فرم را پر کرد، می‌توانید اطلاعات آنها را برای بازبینی به بخش فروش منتقل کنید، آنها را پرورش دهید یا با تبلیغات آنها را هدف‌گیری مجدد کنید. می توانید پیشنهادات محتوای دروازه ای را برای مراحل مختلف قیف ایجاد کنید. پیشنهادات محتوای دروازه‌دار را نیز می‌توان به صفحات مربوطه در سایت شما اضافه کرد، در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت و برای تبدیل سرنخ‌ها در بازاریابی ایمیلی گنجانید.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، که به عنوان PPC نیز شناخته می‌شوند، می‌توانند به شما کمک کنند تا مشتریان بیشتری را به وب‌سایت خود هدایت کنید که در غیر این صورت ممکن است شما را پیدا نکنند. اگر دنبال کننده اجتماعی قوی ندارید یا در تلاش برای بهینه سازی موتور جستجوی خود هستید، می توانید برای تبلیغات در گوگل، فیس بوک، لینکدین یا سایر سایت های رسانه های اجتماعی هزینه کنید. بسته به اهداف خود، می‌توانید خدمات/محصولات، پیشنهادات محتوا یا مشاوره رایگان خود را تبلیغ کنید. در حالی که برای فضای تبلیغاتی پرداخت می کنید، هدف این است که بازده سرمایه گذاری بیشتری داشته باشید.

چیزی را به صورت رایگان هدیه دهید

مردم عاشق دریافت رایگان چیزی هستند، و این یک راه عالی برای جذب سرنخ در انتهای قیف است. آنچه ارائه می کنید به نوع کسب و کار شما بستگی دارد، اما این می تواند یک آزمایش رایگان از محصول شما، یک مشاوره رایگان 15 دقیقه ای یا یک نسخه نمایشی محصول باشد. این سرنخ‌ها احتمالاً در مرحله تصمیم‌گیری خواهند بود، بنابراین این لحظه شماست تا به همه سؤالات آنها پاسخ دهید و آنها را وادار به تبدیل کنید.

چت ربات ها

ساخت ربات چت راهی عالی برای تعامل با سرنخ‌ها است، به‌ویژه در ساعات غیرفعال وقتی که تیم فروش یا خدمات مشتری کار نمی‌کند. اگر از یک CRM مانند HubSpot استفاده می کنید، می توانید از Sales Hub برای ساخت ربات چت استفاده کنید. اگر سوالات معمولی را که یک سرنخ می پرسد را می دانید، می توانید یک ربات مفید و آموزنده بسازید که مشتریان بالقوه را به سمت پایین هدایت کند. همانطور که افراد بیشتری از چت بات شما استفاده می کنند، می توانید آن را برای موفقیت بهینه کنید.

نکته مهم: همیشه شکلی از اطلاعات تماس را بخواهید تا بتوانید در آینده با آنها ایمیل بزنید یا با آنها تماس بگیرید.

شروع یک برنامه ی ارجاعی

بازاریابی ارجاعی هنوز یک راه قدرتمند برای جذب مشتریان جدید است. مردم به طور طبیعی به سخنان دوستان و خانواده خود اعتماد خواهند کرد و آنها را سریع‌تر از سایر سرنخ‌ها به سمت پایین هدایت می‌کنند. استفاده از برنامه‌ای که لینک‌ها یا کدهای ارجاع را ارائه می‌دهد و تعیین پاداشی که می‌خواهید به ارجاع‌دهنده بدهید، آسان است. می‌توانید برای خرید یا تمدید بعدی آنها یا سایر هدیه‌ها مانند کارت‌های هدیه و کمیسیون، تخفیف ارائه دهید.

ایمیل های خود را خودکار کنید

هنگامی که اطلاعات یک سرنخ را دریافت کردید، اتوماسیون ایمیل یک راه عالی برای پرورش آنها در قیف بازاریابی است. می‌توانید ایمیل‌های بعدی را برای پیشنهاد محتوا ایجاد کنید، کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد کنید یا ایمیل‌های خودکار از تیم فروش خود ایجاد کنید. از آنجایی که قبلاً اطلاعاتی در مورد سرنخ دارید، می‌توانید از شخصی‌سازی برای پاسخگویی بهتر به نیازهای سرنخ استفاده کنید. خودکارسازی ایمیل‌هایتان به شما کمک می‌کند تا پیشروی خود را در قیف بازاریابی پایین بیاورید و آنها را واجد شرایط فروش کنید.

بهینه سازی موتور جستجو

در مورد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تاکتیک های مختلفی وجود دارد. یکی از راه‌های جذب سرنخ‌های با هدف بالا برای کسب‌وکارتان، هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی است. کلمات کلیدی دم بلند شامل سه یا چند کلمه هستند و بسیار خاص هستند، به این معنی که معمولاً حجم جستجوی کمی دارند. با این حال، حجم کم لزوما چیز بدی نیست. اگر کلمات کلیدی مناسبی را هدف قرار می دهید، اینها می توانند به مشتریان بالقوه ای با قصد خرید بالا و شانس بالاتر تبدیل منجر شوند.

ایجاد بک لینک

بک لینک ها نقش مهمی در سئوی وب سایت شما دارند. گوگل نه تنها کیفیت و تعداد بک لینک ها را به وب سایت شما در نظر می گیرد، بلکه به عنوان شکل دیگری از ارجاع نیز عمل می کند. بک لینک از یک سایت قابل اعتماد ترافیک بیشتری را به وب سایت شما و به نوبه خود منجر می شود. شما می توانید بک لینک تولید کنید از طریق:

  • نوشتن پست مهمان برای وب سایت های دیگر
  • درخواست از وب‌سایت‌ها برای اضافه کردن پیوند مرتبط به وب‌سایت شما، از جمله ذکر نام تجاری بدون پیوند یا پیوندهای شکسته
  • قرار گرفتن در یک منبع، فهرست راهنمای یا مقاله “بهترین”
  • محتوای وب سایتی را بنویسید که مردم می خواهند به آن لینک دهند
  • به درخواست ها در Help a Reporter پاسخ دهید

برای ایجاد سرنخ به کمک نیاز دارید؟

اگر مشکل دارید که از کجا شروع کنید، ما می توانیم در این مورد کمک کنیم. تیم کارشناسان ما می توانند استراتژی بسازند، محتوا ایجاد کنند و سرنخ های بیشتری تولید کنند تا تیم فروش شما بتواند درآمد بیشتری را ببندد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانیم به شما در رشد کسب و کارتان کمک کنیم با ما تماس بگیرید.

هنوز به دنبال پاسخ هستید؟ ما می توانیم کمک کنیم!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا